Internetový obchod „Cornea lekaren“ dbá na práva spotrebiteľov. Spotrebiteľ sa nemôže vzdať práv, ktoré mu zákon o právach spotrebiteľov priznáva. Ustanovenia zmluvy, ktoré sú pre spotrebiteľa nevýhodnejšie ako ustanovenia Zákona o právach spotrebiteľov, sú neplatné a namiesto nich platia ustanovenia Zákona o právach spotrebiteľov. Ustanovenia týchto nariadení preto nie sú určené na vylúčenie alebo obmedzenie akýchkoľvek práv spotrebiteľov podľa povinných právnych ustanovení a akékoľvek prípadné pochybnosti by sa mali vyriešiť v prospech spotrebiteľa. V prípade akéhokoľvek nesúladu medzi ustanoveniami tohto nariadenia a vyššie uvedenými ustanoveniami majú prednosť a budú sa uplatňovať tieto ustanovenia.
Obsah
- Všeobecné ustanovenia
- Elektronické služby v internetovom obchode
- Podmienky uzatvorenia kúpnej zmluvy
- Spôsoby a podmienky platby za produkt
- Cena, spôsoby a dátum dodania a vyzdvihnutia produktu
- Záruka, reklamácie a vrátenie tovaru
- Mimosúdne spôsoby vybavovania sťažností a uplatňovania nárokov a pravidlá prístupu k týmto postupom
- Právo na odstúpenie od zmluvy
- Ustanovenia týkajúce sa podnikateľov
- Záverečné ustanovenia
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Internetový obchod Cornea lekaren, dostupný na internetovej adrese https://cornea.sk/lekaren/, prevádzkuje Cornea Laserové centrum so sídlom v Apollo Business Center II, Prievozská 4/D, Blok E, 1. poschodie, 821 09 Bratislava, Slovenská republika. Telefónne číslo: 0903 496 759.
1.2. Tento reguláre je určený pre spotrebiteľov aj podnikateľov využívajúcich internetový obchod (s výnimkou bodu 9 regulára, ktorý je určený len pre podnikateľov).
1.3. Správcom osobných údajov spracúvaných v internetovom obchode v súvislosti s realizáciou ustanovení tohto regulára je predajca. Osobné údaje sa spracúvajú na účely, v rozsahu a na základe zásad uvedených v zásadách ochrany osobných údajov zverejnených na stránke internetového obchodu. Zásady ochrany osobných údajov obsahujú predovšetkým pravidlá týkajúce sa spracúvania osobných údajov správcom v internetovom obchode, vrátane základov, cieľov a rozsahu spracúvania osobných údajov, ako aj práva osôb, ktorých údaje sa týkajú, a informácie o používaní súborov cookies a analytických nástrojov v internetovom obchode. Používanie internetového obchodu, vrátane nákupov, je dobrovoľné. Rovnako aj poskytnutie osobných údajov používateľom internetového obchodu alebo zákazníkom je dobrovoľné, s výnimkou prípadov uvedených v zásadách ochrany osobných údajov (uzatvorenie zmluvy a zákonné povinnosti predajcu).
2. Elektronické služby v internetovom obchode
2.1. V internetovom obchode sú dostupné tieto elektronické služby: účet, objednávkový formulár.
2.1.1. Účet – používanie účtu je možné po vykonaní troch po sebe nasledujúcich krokov používateľom – vyplnení registračného formulára, kliknutí na pole „Vytvoriť účet“ a potvrdení zámeru vytvoriť účet kliknutím na potvrdzovací odkaz zaslaný automaticky na poskytnutú emailovú adresu. V registračnom formulári je nevyhnutné, aby používateľ poskytol nasledujúce údaje: meno a priezvisko/názov spoločnosti, adresu (ulica, číslo domu/bytu, PSČ, mesto, krajina), telefónne číslo a heslo. V prípade používateľov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je nevyhnutné uviesť aj názov spoločnosti a IČO.
2.1.2. Elektronická služba účet je poskytovaná bezplatne na dobu neurčitú. Používateľ má možnosť kedykoľvek a bez uvedenia dôvodu účet odstrániť (zrušiť účet) zaslaním príslušnej žiadosti poskytovateľovi služieb, najmä prostredníctvom emailu alebo písomne na adresu: Apollo Business Center II, Prievozská 4/D, Blok E, 1. poschodie, 821 09 Bratislava.
2.1.3. Objednávkový formulár – používanie objednávkového formulára sa začína okamihom, keď zákazník pridá prvý produkt do elektronického košíka v internetovom obchode. Zadaním objednávky zákazník vykoná dva po sebe nasledujúce kroky: vyplní objednávkový formulár a klikne na pole „OBJEDNAŤ a ZAPLATIŤ“.
2.1.4. Elektronická služba objednávkový formulár je poskytovaná bezplatne a má jednorazový charakter, končiaci zadaním objednávky prostredníctvom neho alebo skorším ukončením zadávania objednávky prostredníctvom neho používateľom.
2.2. Technické požiadavky potrebné na spoluprácu so systémom používaným poskytovateľom služieb: – počítač, laptop alebo iné multimediálne zariadenie s prístupom na internet; – prístup k emailu; – internetový prehliadač: Mozilla Firefox verzia 11.0 alebo vyššia, Internet Explorer verzia 7.0 alebo vyššia, Opera verzia 7.0 alebo vyššia, Google Chrome verzia 12.0.0 alebo vyššia; – odporúčané minimálne rozlíšenie obrazovky: 1024×768; – povolenie ukladania cookies a podpory Javascript v internetovom prehliadači.
2.3. Používateľ je povinný používať internetový obchod v súlade so zákonom a dobrými mravmi, pričom dbá na rešpektovanie osobných práv a duševného vlastníctva poskytovateľa služieb a tretích osôb. Používateľ je povinný zadávať údaje v súlade so skutočným stavom. Používateľ má zakázané poskytovať obsah nezákonnej povahy.
2.4. Postup pri reklamáciách:
2.4.1. Reklamácie týkajúce sa poskytovania elektronických služieb poskytovateľom služieb a ďalšie reklamácie týkajúce sa fungovania internetového obchodu (s výnimkou postupu pri reklamáciách produktu, ktorý je uvedený v bodoch 6 a 7 regulára) môže používateľ podať napríklad:
2.4.1.1. Písomne na adresu: Apollo Business Center II, Prievozská 4/D, Blok E, 1. poschodie, 821 09 Bratislava;
2.4.1.2. Elektronicky prostredníctvom emailu.
2.4.2. Odporúča sa, aby používateľ v opise reklamácie uviedol:
2.4.2.1. Informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum zistenia nedostatku;
2.4.2.2. Požiadavky používateľa;
2.4.2.3. Kontaktné údaje osoby podávajúcej reklamáciu – to uľahčí a urýchli vybavenie reklamácie poskytovateľom služieb. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete majú formu odporúčania a nemajú vplyv na účinnosť reklamácií podaných bez odporúčaného opisu reklamácie.
2.4.3. Poskytovateľ služieb sa k reklamácii vyjadrí bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa jej podania.
3. Podmienky uzatvárania kúpnej zmluvy
3.1. Uzavretie Kúpnej zmluvy medzi Zákazníkom a Predajcom nastáva po predchádzajúcom podaní Objednávky Zákazníkom pomocou Objednávkového formulára v Internetovom obchode v súlade s bodom 2.1.3 Regulára.
3.2. Cena Produktu uvedená na stránke Internetového obchodu je v eurách a obsahuje dane. O celkovej cene spolu s daňami Produktu, ktorý je predmetom Objednávky, ako aj o nákladoch na dodanie (vrátane poplatkov za dopravu, doručenie a poštové služby) a o iných nákladoch, a ak nemožno určiť výšku týchto poplatkov – o povinnosti ich úhrady, je Zákazník informovaný na stránkach Internetového obchodu počas podávania Objednávky, vrátane momentu, keď Zákazník vyjadrí vôľu byť viazaný Kúpnou zmluvou.
3.3. Postup uzatvárania Kúpnej zmluvy v Internetovom obchode pomocou Objednávkového formulára:
3.3.1. Uzavretie Kúpnej zmluvy medzi Zákazníkom a Predajcom nastáva po predchádzajúcom podaní Objednávky v Internetovom obchode v súlade s bodom 2.1.3 Regulára.
3.3.2. Po podaní Objednávky Predajca okamžite potvrdí jej prijatie a súčasne prijme Objednávku na realizáciu. Potvrdenie prijatia Objednávky a jej prijatie na realizáciu nastáva prostredníctvom zaslania príslušnej správy Zákazníkovi na poskytnuté telefónne číslo počas podávania Objednávky. Táto správa obsahuje aspoň vyhlásenie Predajcu o prijatí Objednávky a o jej prijatí na realizáciu, ako aj potvrdenie uzatvorenia Kúpnej zmluvy. V momente prijatia tejto správy Zákazníkom je uzatvorená Kúpna zmluva medzi Zákazníkom a Predajcom.
3.4. Zaznamenanie, zabezpečenie a sprístupnenie Zákazníkovi obsahu uzavretej Kúpnej zmluvy nastáva prostredníctvom sprístupnenia tohto Regulára na stránke Internetového obchodu a zaslania príslušnej správy Zákazníkovi, o ktorej sa hovorí v bode 3.3.2 Regulára.
3.5. Obsah Kúpnej zmluvy je navyše zaznamenaný a zabezpečený v informačnom systéme Internetového obchodu Predajcu.
4. Spôsoby a termíny platby za produkt
4.1. Predajca poskytuje Zákazníkovi tieto spôsoby platby za Kúpnu zmluvu:
4.1.1. Platba na dobierku pri prevzatí zásielky.
4.1.2. Platba v hotovosti pri osobnom odbere.
4.2. Termín platby:
4.2.1. V prípade voľby platby v hotovosti pri osobnom odbere, platby prevodom, elektronickej platby alebo platby kartou, je Zákazník povinný uskutočniť platbu do 7 kalendárnych dní od uzavretia Kúpnej zmluvy.
4.2.2. V prípade voľby platby na dobierku pri prevzatí zásielky, je Zákazník povinný uskutočniť platbu pri prevzatí zásielky.
5. Náklady, spôsoby a termín dodania a prevzatia produktu
5.1. Dodanie Produktu je dostupné na území Slovenskej republiky.
5.2. Dodanie Produktu Zákazníkovi je spoplatnené, ak Kúpna zmluva nestanovuje inak. Náklady na dodanie Produktu (vrátane poplatkov za dopravu, doručenie a poštové služby) sú uvedené Zákazníkovi na stránkach Internetového obchodu v sekcii „Informácie o dodávkach“ a počas podávania Objednávky, vrátane momentu, keď Zákazník vyjadrí vôľu byť viazaný Kúpnou zmluvou.
5.3. Osobný odber Produktu Zákazníkom je bezplatný.
5.4. Predajca poskytuje Zákazníkovi tieto spôsoby dodania alebo prevzatia Produktu:
5.4.1. Kuriérska zásielka, dobierková kuriérska zásielka, poštová zásielka a odber v mieste odberu (balíkomaty).
5.4.2. Osobný odber dostupný na adrese: Apollo Business Center II, Prievozská 4/D, Blok E, 1. poschodie, 821 09 Bratislava – v Pracovné dni, v čase od 09:00 do 17:00.
5.5. Termín dodania Produktu Zákazníkovi je do 5 Pracovných dní, ak v popise daného Produktu alebo počas podávania Objednávky nie je uvedený kratší termín. V prípade Produktov s rôznymi termínmi dodania je termínom dodania najdlhší uvedený termín, ktorý však nesmie presiahnuť 5 Pracovných dní. Začiatok plynutia termínu dodania Produktu Zákazníkovi sa počíta nasledovne:
5.5.1. V prípade voľby spôsobu platby prevodom, elektronickou platbou alebo kartou – odo dňa pripísania na bankový účet alebo zúčtovací účet Predajcu.
5.5.2. V prípade voľby spôsobu platby na dobierku – odo dňa uzatvorenia Kúpnej zmluvy.
5.6. Termín pripravenosti Produktu na odber Zákazníkom – v prípade voľby osobného odberu Produktu Zákazníkom, bude Produkt pripravený na odber Zákazníkom do 4 Pracovných dní, ak v popise daného Produktu alebo počas podávania Objednávky nie je uvedený kratší termín. V prípade Produktov s rôznymi termínmi pripravenosti na odber je termínom pripravenosti na odber najdlhší uvedený termín, ktorý však nesmie presiahnuť 4 Pracovné dni. O pripravenosti Produktu na odber bude Zákazník dodatočne informovaný Predajcom prostredníctvom príslušnej správy zaslanej na poskytnuté telefónne číslo počas podávania Objednávky. Začiatok plynutia termínu pripravenosti Produktu na odber Zákazníkom sa počíta nasledovne:
5.6.1. V prípade voľby spôsobu platby prevodom, elektronickou platbou alebo kartou – odo dňa pripísania na bankový účet alebo zúčtovací účet Predajcu.
5.6.2. V prípade voľby platby v hotovosti pri osobnom odbere – odo dňa uzatvorenia Kúpnej zmluvy.
5.7. V prípade objednania produktu, ktorý nie je na sklade (nedostatok produktu, nedostatok farby atď.), predajca informuje kupujúceho o predĺženej dobe dodania s možnosťou zrušenia podanej objednávky na žiadosť zákazníka.
6. Záruka a reklamácia
6.1. Základ a rozsah zodpovednosti Predajcu voči Zákazníkovi, ak má predaný Produkt fyzickú alebo právnu vadu (zodpovednosť za vady), sú stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä v Občianskom zákonníku (najmä v článkoch 556-576 Občianskeho zákonníka).
6.1.1. Predajca poskytuje záruku na produkt v trvaní 2 roky od dátumu predaja produktu.
6.2. Predajca je povinný dodať Zákazníkovi Produkt bez vád.
6.3. Reklamáciu môže Zákazník podať napríklad:
6.3.1. Písomne na adresu: Apollo Business Center II, Prievozská 4/D, Blok E, 1. poschodie, 821 09 Bratislava;
6.3.2. V podobe vyplnenia reklamačného formulára na stránke Reklamácie.
6.4. Odporúča sa, aby Zákazník v opise reklamácie uviedol:
6.4.1. Informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum zistenia vady;
6.4.2. Požiadavku spôsobu uvedenia Produktu do súladu s Kúpnou zmluvou alebo vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpení od Kúpnej zmluvy;
6.4.3. Kontaktné údaje osoby podávajúcej reklamáciu – to uľahčí a urýchli vybavenie reklamácie Predajcom. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete majú formu odporúčania a nemajú vplyv na účinnosť reklamácií podaných bez odporúčaného opisu reklamácie.
6.5. Predajca sa vyjadrí k reklamácii Zákazníka bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa jej podania. Ak Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, požiadal o výmenu veci alebo odstránenie vady, alebo podal vyhlásenie o znížení ceny, pričom určil sumu, o ktorú má byť cena znížená, a Predajca sa k tejto požiadavke nevyjadril do 14 kalendárnych dní, má sa za to, že požiadavka bola uznaná za opodstatnenú.
6.6. Zákazník, ktorý uplatňuje práva zo zodpovednosti za vady, je povinný dodať chybný Produkt na adresu: Apollo Business Center II, Prievozská 4/D, Blok E, 1. poschodie, 821 09 Bratislava. V prípade Zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, znáša náklady na dodanie Produktu Predajca, v prípade Zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom, znáša náklady na dodanie Zákazník. Ak by vzhľadom na povahu Produktu alebo spôsob jeho inštalácie bolo doručenie Produktu Zákazníkom nadmerne obtiažne, Zákazník je povinný sprístupniť Produkt Predajcovi na mieste, kde sa Produkt nachádza.
7. Mimosúdne spôsoby riešenia reklamácií a vymáhania nárokov a pravidlá prístupu k týmto postupom
7.1. Podrobné informácie o možnostiach využitia mimosúdnych spôsobov riešenia reklamácií a vymáhania nárokov pre Zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi, a pravidlá prístupu k týmto postupom sú dostupné na internetovej stránke Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže a ochranu spotrebiteľa.
7.2. Pri Predsedovi Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže a ochranu spotrebiteľa funguje tiež kontaktný bod, ktorého úlohou je okrem iného poskytovať pomoc spotrebiteľom vo veciach týkajúcich sa mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov.
7.3. Spotrebiteľ má tieto príkladné možnosti využitia mimosúdnych spôsobov riešenia reklamácií a vymáhania nárokov:
7.3.1. Návrh na riešenie sporu stálemu zmierovaciemu spotrebiteľskému súdu;
7.3.2. Návrh na mimosúdne riešenie sporu krajskému inšpektorovi Inšpekcie obchodu (viac informácií na stránke inšpektora príslušného podľa miesta výkonu podnikateľskej činnosti Predajcu);
7.3.3. Pomoc okresného (mestského) ombudsmana pre spotrebiteľov alebo spoločenskej organizácie, ktorej štatutárne úlohy zahŕňajú ochranu spotrebiteľov (napr. Federácia spotrebiteľov, Združenie poľských spotrebiteľov). Poradenstvo sa poskytuje okrem iného mailom a na spotrebiteľskej infolinke (infolinka je dostupná v Pracovné dni, v čase od 8:00 do 18:00, poplatok za hovor podľa tarify operátora).
7.4. Na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je dostupná platforma internetového systému riešenia sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi na úrovni EÚ (platforma ODR). Platforma ODR predstavuje interaktívnu a viacjazyčnú internetovú stránku s kontaktným bodom pre spotrebiteľov a podnikateľov, ktorí sa snažia o mimosúdne riešenie sporu týkajúceho sa zmluvných povinností vyplývajúcich z internetovej kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní služieb (viac informácií na stránke samotnej platformy alebo na internetovej adrese Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže a ochranu spotrebiteľa).
8. Právo na odstúpenie od zmluvy
8.1. Spotrebiteľ, ktorý uzavrel zmluvu na diaľku, môže do 14 kalendárnych dní odstúpiť od nej bez udania dôvodu a bez znášania nákladov, s výnimkou nákladov uvedených v bode 8.8 Regulára. Na dodržanie lehoty stačí zaslanie vyhlásenia pred jej uplynutím. Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy môže byť podané napríklad:
8.1.1. Písomne na adresu: Apollo Business Center II, Prievozská 4/D, Blok E, 1. poschodie, 821 09 Bratislava;
8.1.2. V podobe vyplnenia formulára na stránke Vrátenie.
8.2. Príkladný vzor formulára na odstúpenie od zmluvy je uvedený v prílohe č. 2 k Zákonu o ochrane spotrebiteľa a je dostupný aj na stránke Internetového obchodu v sekcii „Vrátenie alebo reklamácia“. Spotrebiteľ môže využiť vzor formulára, avšak nie je to povinné.
8.3. Bieg lehoty na odstúpenie od zmluvy začína:
8.3.1. Pre zmluvu, na základe ktorej Predajca vydáva Produkt, pričom je povinný previesť jeho vlastníctvo (napr. Kúpna zmluva) – od prevzatia Produktu spotrebiteľom alebo ním určenou treťou osobou inou než dopravcom, a v prípade zmluvy, ktorá:
8.3.1.1. Zahŕňa viacero Produktov, ktoré sú dodávané samostatne, po častiach alebo v dieloch – od prevzatia posledného Produktu, časti alebo dielu;
8.3.1.2. Spočíva v pravidelnom dodávaní Produktov po dobu určitú – od prevzatia prvého z Produktov.
8.3.2. Pre ostatné zmluvy – odo dňa uzavretia zmluvy.
8.4. V prípade odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku sa zmluva považuje za neuzavretú.
8.5. Predajca je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky ním vykonané platby, vrátane nákladov na dodanie Produktu (s výnimkou dodatočných nákladov vyplývajúcich z výberu iného spôsobu dodania než najlacnejší bežný spôsob dodania dostupný v Internetovom obchode). Predajca vráti platby rovnakým spôsobom platby, aký použil spotrebiteľ, pokiaľ spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia, ktorý preňho nepredstavuje žiadne náklady. Ak Predajca neponúkol, že sám prevezme Produkt od spotrebiteľa, môže zadržať vrátenie platieb prijatých od spotrebiteľa až do prijatia Produktu späť alebo do predloženia dôkazu o jeho odoslaní spotrebiteľom, podľa toho, čo nastane skôr.
8.6. Spotrebiteľ je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, vrátiť Produkt Predajcovi alebo ho odovzdať osobe poverenej Predajcom na prevzatie, pokiaľ Predajca neponúkol, že sám prevezme Produkt. Na dodržanie lehoty stačí odoslanie Produktu pred jej uplynutím. Spotrebiteľ môže vrátiť Produkt na adresu: Apollo Business Center II, Prievozská 4/D, Blok E, 1. poschodie, 821 09 Bratislava.
8.7. Spotrebiteľ je zodpovedný za zníženie hodnoty Produktu spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Produktu.
8.8. Možné náklady spojené s odstúpením spotrebiteľa od zmluvy, ktoré je povinný znášať spotrebiteľ:
8.8.1. Ak spotrebiteľ zvolil spôsob dodania Produktu iný než najlacnejší bežný spôsob dodania dostupný v Internetovom obchode, Predajca nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ktoré mu vznikli.
8.8.2. Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie Produktu.
8.8.3. V prípade Produktu, ktorý je službou, ktorej plnenie – na výslovnú žiadosť spotrebiteľa – začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, je spotrebiteľ, ktorý vykonáva právo na odstúpenie od zmluvy po predložení takejto žiadosti, povinný zaplatiť za plnenia poskytnuté do okamihu odstúpenia od zmluvy. Výšku platby vypočítava proporčne k rozsahu poskytnutého plnenia, pričom sa zohľadňuje dohodnutá cena alebo odmena. Ak je cena alebo odmena neprimeraná, základom výpočtu tejto sumy je trhová hodnota poskytnutého plnenia.
8.9. Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku neprináleží spotrebiteľovi v súvislosti so zmluvami:
8.9.1. O poskytovanie služieb, ak Predajca vykonal službu v plnom rozsahu s výslovným súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol pred začiatkom poskytovania informovaný o tom, že po splnení poskytovania Predajcom stratí právo na odstúpenie od zmluvy;
8.9.2. V ktorej cena alebo odmena závisí od výkyvov na finančnom trhu, ktoré Predajca nemôže ovplyvniť, a ktoré môžu nastať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy;
8.9.3. V ktorej predmetom plnenia je Produkt vyrobený podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo slúžiaci na uspokojenie jeho individuálnych potrieb;
8.9.4. V ktorej predmetom plnenia je Produkt podliehajúci rýchlej skaze alebo s krátkou dobou použiteľnosti;
8.9.5. V ktorej predmetom plnenia je Produkt dodávaný v zapečatenom obale, ktorý po otvorení obalu nie je možné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bol obal otvorený po dodaní;
8.9.6. V ktorej predmetom plnenia sú Produkty, ktoré po dodaní, vzhľadom na ich povahu, zostávajú neoddeliteľne spojené s inými vecami;
8.9.7. V ktorej predmetom plnenia sú alkoholické nápoje, ktorých cena bola dohodnutá pri uzavretí Kúpnej zmluvy a ktorých dodanie môže nastať až po uplynutí 30 dní a ktorých hodnota závisí od výkyvov na trhu, ktoré Predajca nemôže ovplyvniť;
8.9.8. V ktorej spotrebiteľ výslovne žiadal, aby Predajca k nemu prišiel za účelom vykonania naliehavej opravy alebo údržby; ak Predajca poskytuje navyše iné služby než tie, ktoré spotrebiteľ žiadal, alebo dodáva iné Produkty než náhradné diely nevyhnutné na vykonanie opravy alebo údržby, právo na odstúpenie od zmluvy prináleží spotrebiteľovi v súvislosti s dodatočnými službami alebo Produktmi;
8.9.9. V ktorej predmetom plnenia sú zvukové alebo obrazové záznamy alebo počítačové programy dodávané v zapečatenom obale, ak bol obal otvorený po dodaní;
8.9.10. O dodávaní denníkov, periodík alebo časopisov, s výnimkou zmluvy o predplatnom;
8.9.11. Uzavretej na verejnej dražbe;
8.9.12. O poskytovaní služieb v oblasti ubytovania, iných než na účely bývania, prepravy tovaru, prenájmu automobilov, stravovania, služieb spojených s rekreáciou, zábavnými, športovými alebo kultúrnymi podujatiami, ak je v zmluve stanovený deň alebo obdobie poskytovania služby;
8.9.13. O dodávaní digitálneho obsahu, ktorý nie je zaznamenaný na hmotnom nosiči, ak sa plnenie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a po informovaní ho o strate práva na odstúpenie od zmluvy.
9. Ustanovenia týkajúce sa podnikateľov
9.1. Tento bod regulára a ustanovenia v ňom obsiahnuté sa týkajú výlučne Zákazníkov a Používateľov, ktorí nie sú spotrebiteľmi.
9.2. Predajca má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy uzavretej so Zákazníkom, ktorý nie je spotrebiteľom, do 14 kalendárnych dní odo dňa jej uzavretia. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy v tomto prípade môže nastať bez udania dôvodu a nezakladá žiadne nároky voči Predajcovi zo strany Zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom.
9.3. V prípade Zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, má Predajca právo obmedziť dostupné spôsoby platby, vrátane požiadavky na predplatenie celej alebo časti sumy, a to bez ohľadu na zvolený spôsob platby a fakt uzavretia Kúpnej zmluvy.
9.4. V okamihu odovzdania Produktu prepravcovi prechádzajú na Zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom, výhody a náklady spojené s Produktom, ako aj riziko náhodnej straty alebo poškodenia Produktu. Predajca v tomto prípade nenesie zodpovednosť za stratu, úbytok alebo poškodenie Produktu, ktoré vznikli od jeho prevzatia na prepravu až do odovzdania Zákazníkovi, ako ani za oneskorenie v preprave zásielky.
9.5. V prípade zaslania Produktu Zákazníkovi prostredníctvom prepravcu je Zákazník, ktorý nie je spotrebiteľom, povinný skontrolovať zásielku v čase a spôsobom obvyklým pre zásielky tohto druhu. Ak zistí, že počas prepravy došlo k úbytku alebo poškodeniu Produktu, je povinný vykonať všetky kroky potrebné na určenie zodpovednosti prepravcu.
9.6. V súlade s článkom 558 § 1 Občianskeho zákonníka je zodpovednosť Predajcu za vady Produktu voči Zákazníkovi, ktorý nie je spotrebiteľom, vylúčená.
9.7. V prípade Používateľov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, môže Poskytovateľ služieb vypovedať zmluvu o poskytovaní Elektronickej služby s okamžitou platnosťou a bez udania dôvodu zaslaním príslušného vyhlásenia Používateľovi.
9.8. Zodpovednosť Poskytovateľa služieb/Predajcu voči Používateľovi/Zákazníkovi, ktorý nie je spotrebiteľom, bez ohľadu na jej právny základ, je obmedzená – tak v rámci jednotlivých nárokov, ako aj za všetky nároky spolu – do výšky zaplatenej ceny a nákladov na dodanie na základe Kúpnej zmluvy, ale nie viac ako do sumy jedného tisíca eur. Poskytovateľ služieb/Predajca nesie zodpovednosť voči Používateľovi/Zákazníkovi, ktorý nie je spotrebiteľom, len za typické škody predvídateľné v momente uzavretia zmluvy a nenesie zodpovednosť za ušlý zisk voči Používateľovi/Zákazníkovi, ktorý nie je spotrebiteľom.
9.9. Všetky spory vzniknuté medzi Predajcom/Poskytovateľom služieb a Zákazníkom/Používateľom, ktorý nie je spotrebiteľom, budú podliehať súdu príslušnému podľa sídla Predajcu/Poskytovateľa služieb.
10. Záverečné ustanovenia
10.1. Zmluvy uzatvárané prostredníctvom Internetového obchodu sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
10.2. Zmena regulára:
10.2.1. Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo na zmenu Regulára z dôležitých dôvodov, to jest: zmena právnych predpisov; zmena spôsobov platieb a dodávok – v rozsahu, v akom tieto zmeny ovplyvňujú realizáciu ustanovení tohto Regulára.
10.2.2. V prípade uzavretia na základe tohto Regulára zmlúv trvalého charakteru (napr. poskytovanie Elektronickej služby – Účet) je zmenený regulár záväzný pre Používateľa, ak boli dodržané požiadavky uvedené v článku 384 a 384[1] Občianskeho zákonníka, to jest Používateľ bol riadne informovaný o zmenách a nevypovedal zmluvu do 14 kalendárnych dní odo dňa oznámenia. V prípade, že by zmena Regulára viedla k zavedeniu akýchkoľvek nových poplatkov alebo zvýšeniu súčasných, má Používateľ, ktorý je spotrebiteľom, právo odstúpiť od zmluvy.
10.2.3. V prípade uzavretia na základe tohto Regulára zmlúv iného charakteru ako zmlúv trvalého charakteru (napr. Kúpna zmluva) zmeny Regulára nebudú nijakým spôsobom porušovať práva nadobudnuté Používateľmi/Zákazníkmi, ktorí sú spotrebiteľmi, pred dňom nadobudnutia účinnosti zmien Regulára, najmä zmeny Regulára nebudú mať vplyv na už podané alebo zadané Objednávky a uzavreté, realizované alebo vykonané Kúpne zmluvy.
10.3. V záležitostiach neupravených týmto Regulárom sa uplatňujú všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky, najmä: Občiansky zákonník; zákon o poskytovaní služieb elektronickou cestou z 18. júla 2002 (Zb. zákonov č. 144/2002, položka 1204 s neskoršími zmenami); pre Kúpne zmluvy uzavreté od 25. decembra 2014 so Zákazníkmi, ktorí sú spotrebiteľmi – ustanovenia zákona o právach spotrebiteľov z 30. mája 2014 (Zb. zákonov č. 827/2014 s neskoršími zmenami); a ďalšie príslušné všeobecne záväzné právne predpisy.